Hulp op afstand
Algemeen.
Om de service naar al onze klanten optimaal te laten verlopen hebben we de voorwaarden voor hulp op afstand aangepast. De technieker van Page Computers bepaalt of het probleem via hulp op afstand kan bekeken en opgelost kan worden. De technieker van Page Computers bepaald via welk programma de hulp op afstand sessie zal verlopen.
Tarieven.
- Een "hulp op afstand" sessie is een betalende service die aangeboden wordt door Page Computers.
- Het basisforfait is 15,00 Euro/btw in en dit voor een "hulp op afstand" sessie van maximum 10 minuten.
- Per bijkomende 5 minuten in de begonnen sessie wordt er een tarief gerekend van 5,00 Euro/btw in.
- Na afloop van de sessie wordt er een factuur naar de klant gestuurd waar het te betalen bedrag op vermeld staat en de betalingstermijn.
Starten van een hulp op afstand sessie:
Als programma kiezen we voor het ingebouwde programma in Windows, namelijk: Quick Assist.
Dit programma kan men als volgt starten om ondersteuning te krijgen:
- Selecteer Start > Quick Assist
(of selecteer de Startknop , typ Quick Assist in de zoekbalk en selecteer het vervolgens in de resultaten). - Voer in het vak Beveiligingscode van assistent de zescijferige code in die je hebt gekregen en selecteer Scherm delen.
- Wacht op de persoon die jou helpt en selecteer Toestaan in het venster dat wordt weergegeven.
- Vervolgens zal de technieker van Page Computers nog vragen of men wil Toestaan dat de besturing wordt overgenomen.
Of bekijk de volgende video voor info over hoe het programma quick assist op te starten is.
Gebruiksvoorwaarden.
1. Voor het programma (software) wordt er gekozen voor de standaard in Windows voorziene mogelijkheid namelijk "Quick Assist"
2. Door in te stemmen met het gebruik van deze software geeft u de technieker van "Page Computers" toestemming om mee te kijken op uw beeldscherm en, indien door u gewenst, de controle van uw computer over te nemen.
3. De verbinding kan alleen met uw expliciete toestemming worden gemaakt en dit door het via de telefoon verkregen wachtwoord in te geven in het voorziene veld nadat het programma opgestart is. De gemaakte verbinding is ten allen tijde éénmalig en kan nadat de sessie is beëindigd alleen weer door u zelf worden aangevraagd. De verbinding kan enkel gemaakt worden met de software die vermeld staat op deze pagina. Voor iedere sessie wordt er een nieuwe wachtwoord gegenereerd.
4. Wanneer de klant de hulp op afstand sessie gestart heeft dan aanvaard de klant de gebruiksvoorwaarden en tarieven voor deze service die vermeld staan op deze pagina.
5. Over de gefactureerde tijdsduur kan er geen discussie over ontstaan gezien deze sessie met toestemming van de klant gehouden wordt.
6. De hulp op afstandsessie bevat geen garantie dat het probleem op afstand kan opgelost worden.
7. Bij het begin van de hulp op afstandsessie geeft de klant zijn contactgegevens door.
8. De hulp op afstand sessie wordt beperkt tot een maximum van 30 minuten.
9. Is het probleem niet oplosbaar gedurende de hulp op afstand sessie dan wordt er niets gerekend.
10. De technieker van "Page Computers" oordeelt na overname van uw computer of het probleem wel oplosbaar is via hulp op afstand.
11. De klant moet in de sessie bij de computer aanwezig zijn met ofwel een draagbaar telefoontoestel of een gsm zodat de hulp op afstandsessie vlot kan verlopen.
Historiek:
----------
28-07-2024: Aanpassing hulp op afstand software naar het ingebouwe programma in Windows: Quick Assist.
13-09-2023: Aanpassing versie Iperius Remote, vorige versies worden niet meer ondersteund.
16-09-2021: Aanpassing hulp of afstand software naar Iperius Remote. De teamviewer software versie 9 wordt niet meer ondersteund.
16-01-2020: Aanpassing naar versie 9 van teamviewer, alle vorige versies worden niet meer ondersteund.