Verwelkomingsbrochure

Beste collega,

Om te beginnen willen de directie en alle medewerkers je van harte welkom heten als nieuwe collega bij Page Electronica. Met deze onthaalbrochure willen we je wegwijs maken in de werking van onze organisatie. Je vindt hierbij een antwoord op de vele vragen die je je als nieuwkomer wellicht stelt. Uiteraard kun je met je vragen ook terecht bij je ploegverantwoordelijke, bij de personeelsdienst en bij de directie.

Betrokkenheid, samenwerkingsgezindheid, vriendelijkheid, vakbekwaamheid en flexibiliteit beschouwen we als belangrijke kwaliteiten. Elke medewerker heeft ze nodig om z’n taak goed te kunnen uitoefenen. Wij bieden als lokaal bedrijf een job met veel afwisseling en doorgroeimogelijkheden. We wensen je een fijne werkomgeving, waartoe ook jijzelf een bijdrage levert.

De directie

Voorstelling van de sleutelfuncties

FunctieNaamE-mailTel.
Afgevaardigd bestuurderLuc Pageluc@page.be057 34 67 69
PersoneelsbeleidNele Vandenbruwaenenele@page.be057 34 67 72
PersoneelsadministratieSara Laridonpersoneel@page.be057 34 67 72
VertrouwenspersoonJan Vermeerschjanv@page.be057 34 67 90
PreventieadviseurSara Pagesara@page.be057 34 67 70
Ploegverantwoordelijke057 34 67 ...

Een uitgebreide lijst, met o.a. de contactgegevens van je ploegverantwoordelijke, vind je op page.be, onder contact. Elke nieuwe medewerker krijgt een ervaren collega toegewezen. Naast je directe ploeg- verantwoordelijke kun je met vragen of zorgen terecht bij deze peter/meter: .......................................

Als je naar een andere afdeling verhuist, mag je gerust om een andere peter/meter in die afdeling vragen.

Voorstelling van de onderneming

In 1994 startte Luc Page met elektronica & PC assemblage en herstelling. Het bedrijf PAGE nv evolueerde naar een hoog technologisch bedrijf waar alle courante elektronische onderdelen worden geassembleerd, zowel unieke stukken, proto's, als 1000-tallen. De bestukte printen komen in allerhande machines (wasmachines, verlichting, medische apparatuur, communicatiesystemen, ... Deze zijn dus niet voor in de computers van de computerwinkel).

Op vandaag staat Page Electronica voor een team van een 150-tal vakmensen, uitgerust met de modernste elektronica-fabricage & test- technieken, werkzaam in 3 ploegen, 6 dagen per week. De firma hecht veel waarde aan langdurige relaties met de medewerkers, klanten en leveranciers.

Praktische informatie

Het huishoudelijk reglement

Er is een arbeidsreglement, beschikbaar in de keuken, of bij ‘Documenten’ in de aanmeldzone van de website (medewerkersinfo).

Concrete afspraken op de werkvloer:

  • Er wordt verwacht dat je op tijd komt, dat je bij de 1e bel vertrekt naar je werkplek en bij de 2e bel begint te werken. Wie te laat komt krijgt een waarschuwing. Bij 3 waarschuwingen wordt een kwartier werktijd afgetrokken.
  • Om afleiding en tijdsverlies door gsm’s te voorkomen, maar toch bereikbaar te blijven voor noodgevallen, kan de gsm in het koffertje gelaten worden, met het scherm naar beneden. Gsm’s blijven niet in de broekzak en gaan niet mee naar het toilet.
  • Praten tijdens de werkuren wordt beperkt tot werk gerelateerde gesprekken.
    Materiaal zoals jas, handtas, schoenen, boterhamdoos, ... worden opgeborgen in de kleedkamers. Bringme of andere ophaling van persoonlijke pakjes bij Frans: enkel in de pauzes.
  • Bij verplaatsingen tijdens het werk (vb naar de soldeermachine), verplaatsingen naar de watertap of het toilet: mondmasker verplicht. In de refter zit je maximaal met 4 personen aan een tafel en draag je een mondmasker als je niet eet of drinkt. Ontsmet ook regelmatig de handen. Pulletjes alcoholgel staan overal of kunnen extra worden verkregen: vraag dit aan je ploegverantwoordelijke.

Werkuren

  • Dagploeg: 7.55 tot 12.05 - 12.55 tot 17.05 om 9.55 en om 14.55 telkens 10 min. pauze, vrijdag eindigt de werkdag om 14.55.
  • Ochtendploeg: 04.55 tot 13.05; 10 min pauze.
  • Namiddagploeg: 12.55 tot 21.05; 10 min pauze.

Gezien we op zaterdag werken hebben we nog een waaier aan aparte uurroosters, in overleg met de medewerker. Meestal jobs van 20 tot 30 uren per week, tussen 7 uur ‘s morgens en 7 uur 's avonds.

Telefoneren, SMS-en, mailen,... voor privédoeleinden is niet toegelaten tijdens de werkuren. Dit mag tijdens de pauzes. We geven de voorkeur dat je de pauzes buiten of in de refter neemt waar je warme en koude dranken en fruit kunt verkrijgen. Er is ook water voorzien in flessen. Deze mogen mee naar de werkplaats.

Loon

Loon wordt besproken met de directie. De administratie is online via SD Works (myworkandme), dus loonbrieven standaard op internet te bekijken.

Wat doen bij ziekte?

Bij ziekte verwittig je je ploegverantwoordelijke bij voorkeur voor 7u55, liefst telefonisch (nummer staat hierboven. Indien nog niemand aanwezig: bel 057/34 67 66). Het doktersbriefje wordt binnen de 48u binnengebracht bij de ploegverantwoordelijke.

Wat moet er gebeuren bij een arbeidsongeval?

Informeer zo snel mogelijk de ploegverantwoordelijke.

Vakantie en inhaalrust

Verlof wordt vrij gekozen. Voor het verlof tijdens de zomermaanden vragen we wel om deze eind april door te geven aan de ploegverantwoordelijke. Bij andere verlofdagen vragen we om 2 dagen vooraf te verwittigen, eveneens bij de ploegverantwoordelijke.

Andere

We hebben graag aandacht voor het milieu en vragen daarom om met de fiets, te voet, via carpooling of met het openbaar vervoer te komen. Op 400m afstand is er een bushalte (halte ‘Vlaanderenlaan’).

Overleg en communicatiemiddelen

  • Er is een wekelijkse medewerkersinfo op page.be, onderdeel Page Electronica: klik bovenaan op het groene icoontje.
  • Er wordt ook info meegedeeld op de Facebookgroep ‘Medewerkers Page Electronica’. Word gerust lid aub!
  • Belangrijke informatie wordt uitgehangen in de refter.
  • Bij problemen kunt u terecht bij de ploegverantwoordelijke, de preventieadviseur, de personeelsdienst (Nele) of bij Luc Page (belletje of mail kan ook).
  • Bij moeilijkheden op het werk (bvb. spanningen met een collega, stress, ...) kun je discreet terecht bij de vertrouwenspersoon. Zijn gegevens staan bovenaan deze brochure.
  • We werken ook samen met Liantis als externe dienst voor welzijn op het werk. Indien nodig kun je met hen een afspraak maken via 057/22 86 66. Jonathan kent onze firma.

Veiligheid

 Wanneer je op de werkvloer komt, draag je esd- kledij en esd-schoenen of hielbandjes.  De beide schoenen of hielbandjes moeten dagelijks worden getest en het resultaat moet op de lijst worden ingevuld. Draag je (nylon) kousen, test dan zeker of je door de test geraakt vooraleer de werkvloer te betreden.

 Er mag geen materiaal worden aangeraakt zolang je niet door de test geraakt. Verwittig in dit geval je ploegverantwoordelijke.

Onder de schort of t-shirt mag je dragen wat je wil, maar mouwen of kragen mogen niet uitsteken uit de esd-kledij. Sjalen zijn niet toegelaten.
Het is verboden om op de werkvloer te roken. Het is eveneens verboden om er alcohol en drugs te gebruiken of onder invloed aanwezig te zijn.

Bij brand treedt het brandalarm in werking. Iedereen volgt dan de instructies die er hangen bij de uitgangen. Let erop altijd je eigen elektrische apparaten af te schakelen bij het verlaten van een ruimte. 

Bewegen

In de pauzes wordt best naar buiten gegaan, bij voorkeur niet (nog eens) gaan zitten, GSM gebruik beperken. Er kan tijdens de (middag)pauze een wandelingetje gemaakt worden. Voor de werkplaatsen hebben we maximaal voorzien in tafels die gemakkelijk in hoogte verstelbaar zijn. We raden aan om, indien mogelijk met de uit te voeren taken, staan en zitten af te wisselen (bv. 2 tot 4 x per dag + 20 minuten rechtstaan). We hebben verschillende types voetensteunen en sta-hulpen en knie-stoelen.

Woon-werk verkeer

We stimuleren het fietsen door maximale fietsvergoedingen en fietsen en fietsuitrusting ter beschikking te stellen. (van Cowboy hebben we enkele elektrische fietsen die altijd beschikbaar zijn)

Ook het samen naar het werk rijden willen we aanmoedigen. Het spaart kosten en energie, maar het is ook interessant om mekaar beter te leren kennen. De firma koopt jaarlijks wat elektrische auto’s bij. Doel is dat medewerkers gemakkelijk een auto als bedrijfswagen kunnen bekomen. (meestal is er hier ook een auto beschikbaar)

Afval – sorteren

  • In de keuken zijn er 3 vuilbakken: PMD, etensresten en restafval, (en doos voor karton/papier afval en bakje glasafval). Verder zijn we recupel ophaalpunt: allerhande defecte elektronische apparaten kunnen er in. Het meeste afval uit onze elektronica assemblage sorteren we op 4 groepen: Printresten (grootste), kabelresten, metaalresten, defecte bestukte printen.
  • Verpakking van elektronische onderdelen sorteren we ook: papier en karton moet in de pers, In zakken: isomo en doorzichtige plastic folie
    In bakken: lege rollen en lege sticks.
  • Batterijen horen in de blauwe bak.
  • Vraag gerust hulp aan een collega als je niet weet waar je precies bepaald afval moet gooien.

Aanvullingen - Luc Page - Gezondheid op het werk

Alles wat we doen zijn aanbevelingen van de website van de Vlaamse overheid: www.gezondleven.be.

Drank en eten

Er is altijd water beschikbaar. Dit is het enige dat mee kan naar de werkplek om te vermijden dat printen vettige of klevende vingerafdrukken krijgen. Printen die vettig of plakkerig zijn kunnen niet meer goed gesoldeerd of gevernist worden. Het water moet in een afgesloten fles, zodat er geen pinnetjes in kunnen vliegen of kan gemorst worden. Het kan gerust zijn dat je een print van honderden euros zit te bestukken en dit materiaal kan niet tegen vocht.

Naast water is er tijdens de pauze nog (voor beperkt of matig gebruik) fruitsap, melk en chocomelk en er zijn koffie-automaten.
Er is dagelijks verse soep om 10 uur. Gelieve vuile tassen zelf in de vaatwas te steken (let op de richtlijnen op de machine!). Lege flessen ook zelf terug in de bak zetten.

Er zijn altijd appels beschikbaar en meestal ook bananen en seizoensfruit. De levering is op maandag- en woensdagvoormiddag.

Er is mogelijkheid om gezond te middagmalen op het werk: er worden verse groenten, brood en kaas voorzien (en beperkt mayonaise en charcuterie). (Dit is tijdelijk afgeschaft door Covid-19.) Het is de bedoeling dat alles opgekuist geraakt tijdens de pauze, en dat het afval correct gesorteerd wordt: PMD, etensresten en restafval. Voor inlichtingen: Ann Vanrenterghem (intern telefoonnummer 50).

We vinden het belangrijk dat er minimaal drank en eten verloren gaat! Voor inlichtingen Ann & Mia.