Verwelkoming

Beste collega,

Om te beginnen willen de directie en alle medewerkers je van harte welkom heten als nieuwe medewerker bij Page Electronica. Met deze onthaalbrochure willen we je wegwijs maken in de werking van onze organisatie. Je vindt hierbij een antwoord op de vele vragen die je je als nieuwkomer wellicht stelt. Uiteraard kun je met je vragen ook terecht bij je ploegverantwoordelijke, bij de personeelsdienst en bij de directie.

Betrokkenheid, samenwerkingsgezindheid, vriendelijkheid, vakbekwaamheid, flexibiliteit en confidentialiteit beschouwen we als belangrijke kwaliteiten. Elke medewerker heeft ze nodig om z’n taak goed te kunnen uitoefenen. Wij bieden als lokaal bedrijf een job met veel afwisseling en doorgroeimogelijkheden. We wensen je niet alleen veel leesgenot, maar ook een fijne werkomgeving, waartoe jijzelf uiteraard een bijdrage levert.

De directie
Luc Page

Voorstelling van de sleutelfuncties

Zie Algemene info en Contact.

Voorstelling van de onderneming

In 1994 startte Luc Page met elektronica & PC assemblage en herstelling. Het bedrijf PAGE nv evolueerde naar een hoog technologisch bedrijf waar alle courante elektronische onderdelen worden geassembleerd, zowel unieke stukken, proto's, als 1000-tallen. Sinds 2005 investeert Page Electronica jaarlijks méér dan een half miljoen euro in assemblage en test-uitrusting.

De machines zijn hoofdzakelijk de grote japanse merken in productie & test-uitrusting (Juki, Marantz, Takaya, Apollo-Seiko). In 2008 verdubbelde de productieruimte naar 2500 m². In 2018 verdubbelt de firma nog eens in ruimte met de aankoop van de Beernaert gebouwen. De PC activiteiten zijn ondergebracht in de firma Page Computers, hier zijn een 10-tal medewerkers actief.

Op vandaag staat Page Electronica voor een team van een 150-tal vakmensen, uitgerust met de modernste electronica-fabricage & test- technieken, werkzaam in 3 ploegen, 6 dagen per week. De firma hecht veel waarde aan langdurige relaties met de medewerkers, klanten en leveranciers.

Sterktes

  • zeer flexibel in proto's en middelgrote reeksen
  • hoge reactiesnelheid
  • prijscompetitief / beperkte overhead
  • technologische up-to-date
  • full service: van designbetrokkenheid, componentaankoop, assemblage, coating, kabels, testen, inbouw

Als bedrijf in centrum Poperinge, kijken we in eerste instantie naar mensen die op fiets/wandelafstand van de firma wonen. Van de 150-tal medewerkers zijn méér dan de helft vrouwen, veel jobs zijn deeltijds. Veel mensen starten hier met een job in assemblage, er zijn in het verleden al tientallen medewerkers doorgegroeid naar logistiek/aankoop, werkvoorbereiding, klant-verantwoordelijke, ploegverantwoordelijke...

In de test-afdeling werken een 7-tal mensen met een hoge-school opleiding elektronica.

De meeste mensen zijn hier gestart als schoolverlater, of als werkloze. Er zijn ruime mogelijkheden voor job-rotatie. Gezien de firma in de laatste 6 - 7 jaar, steeds groeide met een 10-tal medewerkers per jaar, zijn er geregeld mogelijkheden om je "best-gepaste" functie te zoeken en uit te voeren.

Praktische informatie

Het huishoudelijk reglement

Er is een arbeidsreglement, beschikbaar in de keuken, of bij personeelsdienst.

Werkuren

Dagploeg: 7.55 tot 12.05 - 12.55 tot 17.05 om 9.55 en om 14.55 telkens 10 min. pauze, vrijdag tot 14.55.
Ochtendploeg: 04.55 tot 13.05; 10 min pauze.
Namiddagploeg: 12.55 tot 21.05; 10 min pauze.

Gezien we op zaterdag werken hebben we nog een waaier aan aparte uurroosters, in overleg met de medewerker. Meestal jobs van 20 tot 30 uren per week, tussen 7 uur ‘s morgens en 7 uur 's avonds. Telefoneren, SMS-en, mailen,… voor privédoeleinden is niet toegelaten tijdens de werkuren. Dit mag tijdens de pauzes. Bij noodgevallen kun je terecht via het nummer van ploegverantwoordelijke - zie Contact

We geven de voorkeur dat je de pauzes buiten of in de refter neemt waar je warme, koude dranken en fruit kunt verkrijgen. Er is ook water voorzien in flessen. Deze mogen mee naar de werkplaats.

Loon

Wordt besproken met de directie. De administratie is online via SD works, dus loonbrieven standaard op internet te bekijken.

Wat doen bij ziekte?

Bij ziekte verwittig je je ploegverantwoordelijke bij voorkeur voor 8u15, liefst per mail, zie contact.  Het doktersbriefje wordt binnen de 48u binnengebracht.

Wat moet er gebeuren bij een arbeidsongeval?

Bij ploegverantwoordelijke

Vakantie en inhaalrust

Verlof wordt vrij gekozen. Voor het verlof tijdens de zomermaanden vragen we wel om deze eind april door te geven aan de ploegverantwoordelijke. Bij andere verlofdagen vragen we om 2 dagen vooraf te verwittigen, eveneens bij de ploegverantwoordelijke.

Andere

Er is beperkte parkeermogelijkheid bij de firma. Indien mogelijk vragen we of de mensen met de fiets, te voet of met openbaar vervoer komen. We promoten graag car-pooling, het auto-verkeer rond de firma moéten we beperkt houden. Op 500m afstand is er een bushalte.

Overleg en communicatiemiddelen

Er is een maandelijkse medewerkersinfo op de site op de login pagina . Bij problemen kunt u terecht bij de ploegverantwoordelijke, de preventieadviseur (Sara Page) of de personeelsdienst of bij Luc Page (belletje of mail kan ook). Belangrijke informatie wordt uitgehangen in de refter.

Veiligheid

Wanneer je op de werkvloer komt, draag je esd- kledij en schoenen. Het is verboden om op de werkvloer te roken. Het is eveneens verboden om er alcohol en drugs te gebruiken of onder invloed aanwezig te zijn. Bij brand treedt het brandalarm in werking. Iedereen volgt dan de instructies die er hangen bij de uitgangen. let erop je eigen elektrische apparaten af te schakelen bij het verlaten van een ruimte.

Bewegen

Woon-werk verkeer: we stimuleren het fietsen door maximale fietsvergoedingen en fietsen en fietsuitrusting ter beschikking te stellen. In de pauzen wordt best naar buiten gegaan, bij voorkeur niet (nog eens) gaan zitten, GSM gebruik beperken. We zitten in een groene omgeving, er kan tijdens de (middag)-pauze een wandelingetje gemaakt worden. Voor de werkplaatsen, voorzien we dit jaar staan-tafels en tafels die in hoogte verstelbaar zijn.

Afval – sorteren

In de keuken zijn er 3 vuilbakken: PMD, etensresten en restafval, (en doos voor karton/papier afval en bakje glasafval). Verder zijn we recupel ophaalpunt: allerhande defecte elektronische apparaten kunnen er in. Dit wordt gratis opgehaald door de overheid. Het meeste afval uit onze elektronica assemblage sorteren we op 4 groepen: Printresten (grootste), kabelresten, metaalresten, defecte bestukte printen, voor dit afval krijgen we een kleine vergoeding.

Verpakking van elektronische onderdelen sorteren we ook: papier en karton (in de pers – kleine vergoeding ), in zakken: isomo en doorzichtige plastic folie, bakken voor lege rollen en lege sticks. Batterijen: blauwe bak.

Aanvullingen 2019 - Luc Page - Gezondheid op het werk

Alles wat we doen zijn aanbevelingen van de website van de vlaamse overheid: www.gezondleven.be.

Drank en eten

Er is altijd water beschikbaar en dit kan mee naar de werkplek. Daarnaast is er nog fruitsap. Er is soep om 10 uur. Er zijn koffie automaten, melk en chocomelk (voor beperkt of matig gebruik). Vuile tassen kun je zelf in de vaatwas steken (let op richtlijnen!). Lege flessen ook zelf terug in de bak zetten. Er zijn altijd appels beschikbaar en meestal ook bananen en seizoensfruit, de levering is op maandag en woensdagvoormiddag.

Er is mogelijkheid om gezond te middagmalen op het werk: er worden verse groenten, brood en kaas voorzien (en beperkt mayonaise en charcuterie). Het is de bedoeling dat alles opgekuist geraakt tijdens de pauze, en dat het afval correct gesorteerd wordt: PMD, etensresten en restafval. Voor inlichtingen: Ann Vanrenterghem.

We vinden het belangrijk dat er minimaal drank en eten verloren gaat! Voor inlichtingen Ann & Mia.